Sølvi Ellinora

My life on a plate

Mindful Driving

Jeg har en farlig vane. Jeg kommer til at sms’e, mens jeg kører.

Jeg keder mig simpelthen, når jeg kører bil. Og så kan jeg da liiiiige lave noget andet imens.

Ikke bare dumt – men dødsens farligt. Og ikke kun for mig selv. Også for dem, jeg potentielt jo ikke ser, mens jeg sms’er.

I går havde jeg lige sendt en sms, inden jeg kom på motorvejen, og jeg havde ikke kørt 100 m, før jeg så en eneulykke på motorvejen. En de var ved at skære ud af sin bil på den grimme måde.

Og jeg vidste bare, hun havde siddet og sms’et. Eller tjekket mail. Eller Facebook.

Jeg kunne aldrig finde på at køre i beruset tilstand. ALDRIG. Det er lige så farligt at sms’e, mens man kører. Eller det siger de amerikanske statistikker. Og mon ikke de også her ligner os meget godt?

Jeg underviser i mindfulness og har helt overordnet taget mindfulness til mig som en måde at leve på og være coach og leder på. Jeg er også meget optaget af mindful eating, for måske ligger her nøglen til for mange kilo på sidebenene. (Jeg keder mig også, når jeg spiser, og kan da liiiige lave noget andet imens.)

Men være til stede mens jeg kører bil, er åbenbart svært. (Ikke efter jeg så det der uheld i går altså. Nu er det slut. Det er simpelthen for farligt.)

Måske skal vi fremelske begrebet mindful driving (som jeg troede, jeg opfandt i går, men det fandtes naturligvis i forvejen), så det også bliver lidt trendy – så vi kan tage os sammen og være til stede, mens vi kører bil! (Jeg ved nemlig godt, at jeg ikke er den eneste.)

Hold fokus på din kørsel! Og nej, det kan du ikke, hvis du tjekker din mobil – eller læser et referat, så du er klar til næste møde. Kør bil, når du kører bil. Jeg gør det i hvert fald nu.

Single Post Navigation

Skriv en kommentar