Sølvi Ellinora

My life on a plate

Bord, part 2

Stor halløj og megen glæde, da det lyseblå bord ankom fra Skanderborg. Men så satte jeg min blågrønne taske på det og hørte mig selv sige, “jeg ville egentlig hellere have haft det var den farve!”

I mit tidligere liv som singlemor, havde jeg stor fornøjelse af at male og ombetrække og gøren ved. Tit. Jeg elskede det! Da vi flyttede i vores nuværende hus, malede jeg dog et skab, men det er 3 år siden. Min gamle nydelse ved at gå på loppemarked og finde en sjov skammel og gøre fin havde jeg fuldstændig glemt.

Så talte jeg med Laura Rousing om, hvilket skrivebord jeg skulle vælge, og hun sagde noget ret klogt om, at jeg skulle jo føle mig som chef, når jeg sad der. Temmelig klogt sagt, synes jeg. Og så kom jeg i tanke om, hvad jeg havde sagt om det lyseblå bord. Og jeg ville nok ikke ligefrem føle mig særlig professionel ved et bord, der passer bedst i mit sommerhus på Mallorca (når jeg får sådan et altså).

Så efter en tur i den lokale farvehandel (der er en rigtig god en på Amagerbrogade…) og kun 23 minutters maletid er det blågrønt og lige præcis min foretrukne farve lige for tiden. Det skal lige nå at have et lag maling mere i aften, så det er klar til at blive flyttet i morgen. Ellers er jeg vældig tilfreds.

Skal det her nu til at være en ubehjælpsom gør-det-selv blog? Næh, slet ikke. Jeg synes bare det var fedt lige at tænke over, om jeg nu omgav mig med de ting jeg helst ville omgive mig med, og om de gav mig den fornemmelse jeg helt ville møde verden med.

Single Post Navigation

3 thoughts on “Bord, part 2

  1. Wow en lækker farve… Nu får jeg virkelig lyst til at få malet benene på mit nye skrivebord også!

  2. Puk Degnegaard on said:

    Fantastisk, Dorthe!🙂

  3. Puk du er så go’ – en action woman. Fedt!
    Er glad for at jeg kunne inspirere og glæder mig kun endnu mere til onsdag

Skriv et svar

