Sølvi Ellinora

My life on a plate

Konfirmationsårstid

Jeg skal til konfirmation på lørdag. Min kærestes mellemste skal konfirmeres. Festen skal holdes i et telt på gårdspladsen hos pigens mor. Same procedure as last year – hvor den ældste blev konfirmeret. (Så er der min datters nonfirmation næste år, en konfirmation året efter igen – og så er der pause…)

Tja. Vi er ikke den type sammenbragt familie, der drikker kaffe sammen i ny og næ. Så sådan en lejlighed her er på ret mange måder ganske unaturlig.

Der er bestemt ingen tvivl om for hvis skyld, vi gør det. Og det er vel også fair nok at støve det gode humør af til lejligheden og gøre alt, hvad vi overhovedet kan for at være med til, at hun får en god dag.

Og det gør vi. Og vi vil smile imens.

Min udfordring er helt klart blot at forstå, at min min min min MIN (!) skønne kæreste engang har levet et helt andet liv end det, vi lever nu. Lige der er jeg nok ikke helt så rummelig, som de rigtig gode supermennesker er. Og det er altså fint nok. Jeg kan godt se mig selv i øjnene alligevel.

Single Post Navigation

6 thoughts on “Konfirmationsårstid

  1. Jeg kan også se dig i øjnene.. og smile samtidig.. :0)

  2. Puk Degnegaard on said:

    🙂

  3. Godt, at du tager imod udfordringen, selv om det kniber med rummeligheden. Eks’en skal jo også rumme, at hendes eks har fået et skidegodt liv efter hende (hvor vover han …!).😀

  4. Cecilie on said:

    Jeg er helt overveldet over å finne et så ærlig menneske som deg! I norge har vi veldig få mennesker (eller ingen..) som tør å snakke så åpent om dette teamet. At du gjør det, gjør mange med meg veldig mye mindre ensom:-) Kom til Norge!!:-) Du er fantastisk! Takk for at du er du!

    • Puk Degnegaard on said:

      Hej Cecilie,

      Jeg er stadig meget rørt over din besked! TAK!

      Må jeg sætte den på min hjemmeside til skue??🙂

      De bedste hilsner, Puk

  5. Cecilie on said:

    Ja, det må du gjerne gjøre:-)

    Jeg følger deg videre:-)

    Cecilie:-)

Skriv et svar

