Sølvi Ellinora

My life on a plate

En slappeafforårsweekend

Jeg har den langsommeste weekend i mands minde. Jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst har taget tid til at tænke.

I går plantede jeg blomster i krukker. Bl.a. de bellis på billedet. Også Forglemmigej og afrikanske bjergvioler. Og lidt klokkeblomst og en ganske almindelig spansk marguerit. Ren terapi at stå der med jord til albuerne på min underskønne kæmpe store altan. Alligevel blev jeg grebet lidt af stemningen og drømte om en have.

Bellis minder mig om min mormor af en eller anden grund. Og så kom jeg til at tænke over mit ophav. Især blandet lidt med de afrikanske bjergvioler, som fik mig til at tænke på det eventyr, der venter engang, når vi får en dreng eller pige fra Afrika ind i vores familie. Hvad med hans/hendes ophav? Hvordan støtter vi op om det, tænkte jeg – igen. Jeg tænker tit, at det er vigtigt at vælge et land, hvor vi har lyst til at komme tilbage igen og igen, så han eller hun ved, hvor han kommer fra.Tænk ikke at vide, hvor man kommer fra?

Forglemmigej fik mig til at tænke på min konfirmation, fordi mit bord var pyntet med forglemmigej. Jeg ønsker mig, at jeg kan give mine børn en barndom, der er mindeværdig. Fyldt med kærlighed og meningsfulde relationer. Og tid.

Kæresten går og sætter havemøbler frem og parasol op. Han gør mig glad. Solen gør mig glad. Tid gør mig glad.

Hvad gør dig glad?

Single Post Navigation

Skriv et svar

