Sølvi Ellinora

My life on a plate

Lidt ligesom en heks

Jeg havde engang en kollega, der sagde det her til mig ud af det blå:

“Du er lidt ligesom en heks, ikk? Altså på den gode måde!!”

Det forstod jeg overhovedet ikke dengang. Og blev temmelig fornærmet. Jeg boede også i Ribe, der havde en lang tradition for mange horrible ting mod hekse. Jeg tænkte, at det nok betød, at hun så mig lidt ligesom hende på billedet her.

Siden da er der en del på min vej, der nok har set mig lidt ligesom hende på billedet (det ligger lige til højrebenet, når man går ind i stedmoderrollen), men jeg tror faktisk, at min tidligere kollega mente det positivt. Jeg har f.eks. aldrig været god til at tie stille, når noget ikke var, som (jeg syntes) det skulle være. Og det har betydet forandringer på de arbejdspladser, jeg har været på. Jeg har også altid været sådan en, folk (også mine chefer…) betroede sig til. Måske er det altsammen lidt hekseagtigt, hvis man koger det ned til essensen?

Jeg embracede min indre prinsesse den anden dag – i dag er det vist passende at embrace min indre heks. (I Louboutin.)

Single Post Navigation

Skriv et svar

