Sølvi Ellinora

My life on a plate

Festival

Jeg forstår det ikke. Og det er ikke, fordi jeg er blevet gammel. Jeg har aldrig forstået det.

Én gang var jeg lige ved at tage til Midtfyns Festival for en enkelt dag, fordi Del Amitri spillede der. (Hvis du ikke ved, hvem Del Amitri er, så kig f.eks. her.)

Jeg har været til adskillige Grønne Koncerter og andre en-dags-musik-ting. Men så mange dage. I telt. Uden adgang til (bare et nogenlunde) rent toilet og privat bad. Og med 60.000 fulde mennesker på ét sted. Ellers tak. Jeg forstår det ikke.

Min datter har plaget om at komme afsted. Hun er 14! (Nogle gange er det meget befriende at opleve en helt tydelig grænse for, hvad man vil gå med til som forælder. Tit er det lidt utydeligt, men denne her var klokke klar.)

Min kæreste er lige taget afsted. Dog bare for i dag. Og måske igen i morgen, når ham den lille går på scenen. Måske var jeg taget med, hvis der havde været en billet til mig…? Bare for en dag…?

Når de får Del Amitri på plakaten, så står jeg der! (Lige en Del Amitri mere her.)

Single Post Navigation

Skriv et svar

