Sølvi Ellinora

My life on a plate

Bryllupsrejse

1-2-BANG, så står hverdagen lige der foran én og kræver opmærksomhed.

Jeg holder jo rigtig meget af mit arbejde, men…

Tit så strækker vi ferien ude i verden så meget som overhovedet muligt, så vi kan presse feriecitronen til sidste dråbe. (Hvis du har tilbragt ferien på en liggestol på Mallorca, er det noget andet, for så er du nok nede i gear…)

Nogle gange glemmer vi måske, at den væren, der er efter en stor oplevelse, er nøjagtigt lige så vigtig som selve oplevelsen. Hvis vi kommer hjem fra jordomrejse lørdag og står på jobbet mandag morgen, er det meget sandsynligt, at alle oplevelserne, stemningerne, stederne, menneskerne forsvinder fra bevidstheden, inden ugen er omme.

Kender du ikke også det, at du har brug for ferie, når du kommer fra ferie?

Det må være det samme, brudepar ønsker at opnå med en bryllupsrejse. At tage tid til at nyde hinanden, reflektere over en dejlig fest og den store højtidelighed, der er i at sige JA til hinanden “for gud og mennesker.”

I går, onsdag, var jeg så småt udhvilet efter festen, og kl. 10 var jeg til et ret vigtigt møde. Min kæreste mand udvider sin virksomhed med én i dag og endnu én på mandag. Så han er oppe i højt gear allerede. (Og elsker det…)

Vi er gode til at tale om, hvor dejlig en fest vi havde. Og huske det. Og kigge på ringene. Og kysse. Men det havde også været rigtig dejligt at være en uge i Rom eller på Mallorca. Kun os to. Ingen børn. Ingen mail. Ingen blog. Ingen arbejde. Kun os.

Jeg brokker mig faktisk ikke. For vores store tur bliver engang, når vi skal til Mali. Og det er så stort. (Og der er så mange der har bidraget til det – fantastisk!)

Jeg tror bare, jeg siger, at der skal grundige overvejelser til, før bryllupsrejsen bliver sparet væk. For måske er den lige så vigtig som selve bryllupsfesten…

Single Post Navigation

Skriv et svar

