Sølvi Ellinora

My life on a plate

Intolerant!

Måske er det et smukt eksempel på skæbnens ironi, at jeg skulle være tvunget ud i Kernesund-bølgen…?

Jeg har en særlig intolerance over for det Kernesunde hysteri. Symptomerne er tydelige: Stemmelejet øges. Talehastigheden øges. Kuldegysninger langs rygsøjlen. Og i særligt svære tilfælde er det efterfulgt af mavepine og kvalme.

I går fik min datter så konstateret intolerance over for gluten, sukker og laktose.

Og hele aftenenen sad jeg og læste i Kernesund Mad. Som jeg faktisk i et svagt øjeblik selv har købt. Måske fordi jeg jo godt har vidst, hvor det dårlige humør og det lave energiniveau hos børn og kvinder i denne familie måske stammer fra.

Nu er der så ingen vej tilbage. Grovbollen til teenagerens morgenmad er udskiftet med det der på billedet. Det ser da ok ud!

Jeg er lykkelig og taknemmelig for, at der nu er et svar på, hvorfor hun i over et år har lidt af daglig kvalme og hovedpine!

Og så betyder det nogle ændringer i det lille hjem. I morgen tager vi til Sverige og plyndrer deres efter sigende store afdeling af glutenfri lækkerier i ICA.

Og hvis jeg på noget tidspunkt begynder at prædike, at kost uden gluten, laktose og sukker er det eneste saliggørende i verden – så er der hermed givet tilladelse til at slå mig. Jeg vil bare glæde mig over, at min datters velbefindende er på vej tilbage.

Single Post Navigation

2 thoughts on “Intolerant!

  1. God inspiration…

    Nogle gange tvinges man ind i bedre vaner. Det er svært selv at ændre de vaner man (selv) vokser op med. Men har erfaret at det tager ca. 28 dage at ændre en vane, så hæng i.

    Min familie fjernede på et tidspunkt store mængder sukker fra dagligdagen – og ja, sikke en indvirkning på energiniveau, humør og søvnbehov. Nu spiser vi fornuftigt og tænker over alt det vi putter i munden.

    Held & lykke med den nye situation. Det bliver godt🙂

    Kh Trine

  2. Line Sangill on said:

    Hej Puk

    Altid dejligt når man finder årsagen og kan handle på den.
    Lad mig lige høre hvordan det går i Sverige. Er ikke selv nået der over endnu, men har hørt det skulle være et mekka for Kernesund mad🙂

    Knus og held og lykke med det
    Line

Skriv et svar

