Sølvi Ellinora

My life on a plate

Mad Men

Så (det meste af) et afsnit af Mad Men i går. Og jeg forstår ikke al den hype.

Den vandt også noget Emmy-værk, ikke?

Er der noget, jeg bare ikke har fanget? Noget jeg har brug for at forstå, for at sætte pris på den?

Min mand (synes stadig det er underligt at kalde ham det…) fortalte den anden dag, at han kunne huske, da Friends kom til Danmark. Da tænkte han, at det var da et fejlskud, og det ville aldrig blive en succes. Her 1000 år senere griner vi stadig.

Jeg spottede den nu hurtigt som en succes. Ligesom jeg også gjorde med Beverly Hills 90210 i ’92. Og de første 8 afsnit af Twin Peaks. Og vidste godt, at Melrose aldrig helt ville nå 90210-højder.

Men Mad Men? Hjælp mig… Hvad er det, jeg ikke forstår? (Bortset fra voldsomt nydelig herre og fantastiske kjoler altså…)

Single Post Navigation

4 thoughts on “Mad Men

  1. Prøv at se lidt flere afsnit – jeg synes det er en af de serier man lige skal i gang med. Karaktererne er ret fantastiske når man lærer dem at kende – også synes jeg hele den tid er sådan lidt sær set med nutidens øjne.

  2. Jeg har ikke fået det set endnu – men tøjet – møblerne og håret burde være nok eller……?

  3. Puk Degnegaard on said:

    Den – og manden og kjolerne – får et par chancer mere🙂

  4. Det er simpelthen en fantastisk serie. Du bliver nødt til at give den en chance ellers går du glip af en stor serieoplevelse.

    Mad Med er også rigtig interessant set i et historisk perspektiv. Alt er nemlig lavet fuldstændig korrekt, helt ned til en æske cornflakes på bordet.

    Også ud fra et ligestillingssyn er den rigtig spændende – rollerne mellem mænd og kvinder på arbejdspladsen og i hjemmet. Virkelig godt!

    Jeg har kun noget positivt at sige om Mad Men🙂

Skriv et svar

