Sølvi Ellinora

My life on a plate

Mad Men fik en chance

Der skal temmelig meget til, før jeg sådan husker at tænde for TV – eller rettere huske at zappe til bestemt kanal – når der er en serie. Det lykkedes med Desperate Housewives, NCIS og The Mentalist. Men Mad Men er jo nyt. Derfor kom jeg først ind 11 minutter over. Men den skulle jo have en chance mere.

Noget af det, jeg virkelig godt kan sætte pris på ved den – udover Don Draper og kjolerne – er, at her er endelig fiktion, der foregår i 50’erne, uden der er skruet helt vildt op for den der 50’er-nostalgi, der ellers typisk præger 50’er periode-film/TV.

Men jeg keder mig altså stadig lidt…. Synes stadig det er stereotypt på den flade måde… Og at den prøver lidt for hårdt. “Se selv – vi tør nemlig godt ryge på TV. Så vi overdriver lige helt vildt meget og gør det allesammen hele tiden!” Eller: “I 50’erne havde mænd ingen respekt for kvinder, så vi maler med den store pensel ud over det hele – med serielle affærer og nedsættende bemærkninger. Igen og igen….”

Den får en chance mere på søndag.

Single Post Navigation

Skriv et svar

