Sølvi Ellinora

My life on a plate

Only you

Advarer lige på forhånd om, at det her indlæg er lidt sentimentalt…

I 2004 kom Natasha Bedingfield’s Unwritten – men jeg lagde først mærke til den i efteråret 2007, tror jeg det var. Jeg var i et job, hvor jeg følte jeg blev langsomt kvalt, og på de værste morgener på vej ad Hillerødmotorvejen spillede de Unwritten på P3.

Med tårerne strømmende ned ad kinderne skrålede jeg med på:

Feel the rain on your skin
No one else can feel it for you
Only you can let it in
No one else, no one else
Can speak the words on your lips
Drench yourself in words unspoken
Live your life with arms wide open
Today is where your book begins
The rest is still unwritten.

I går, da jeg kørte mod Frederiksberg efter min smukke datter, spillede de sangen i radioen. Og jeg øver mig stadig, men nu ved jeg, hvad jeg øver mig på.

Og jeg skylder så stor tak til Pernille Melsted, Debbie Ford – og ja, Natasha Bedingfield. Fordi de på hver deres måde har været med til at vise vejen tilbage til mig.

(Kan du ikke helt huske, hvad det er for en sang, så er den her.)

PS. Debbie kommer til Danmark på søndag.

Single Post Navigation

3 thoughts on “Only you

  1. Skønt nummer, som hos mig også her fremkaldt både tårer, livsbegejstring og kampklarhed!

    Det er en sær strategi, at vi sådan skal glemme os selv, for siden at finde hjem igen, men halleluja! for alle de skønne guider der peger i de rigtige retninger.

    Ønsker dig en fortsat smuk rejse og en omfavnende mandag!

  2. Puk Degnegaard on said:

    UPS – der er udsolgt til Debbie & Pernille på søndag….

  3. Pingback: Morgenmusik « My life on a plate

Skriv et svar

