Sølvi Ellinora

My life on a plate

Voldsomme dyt i bamsen

Eller ikke i bamsen, men fra medtrafikanter.

Er det bare mig, der er blevet en dårlig bilist – eller er der bare mere og mere hidsigt dytteri? Måske er jeg bare ved at nærme mig status som seniorbilist?

Den anden dag holdt jeg i en ligeud + venstresvingsbane og blev dyttet så meget fra den, at jeg troede, det var mig, der var noget galt med, fordi jeg ikke kørte, da højresvingspilen var grøn. Ved ikke, om det gik op for dyttende taxa-chauffør, at han holdt i forkert bane.

I går morges var jeg ved at blive kvast i min lille-bitte bil af en modkørende monsterlastbil, der ikke syntes, jeg skulle nå at svinge med rundt til højre. Holdt halvt ude i krydset og ventede på cyklisterne, men så stormede han til venstre lige ud foran mig. Han nåede heldigvis ikke at tage en cykel med. Og jeg nåede heldigvis ikke at tage klapvognen ved fodgængerfeltet med, da jeg måtte køre ind på cykelstien i sikkerhed.

I morges blev der også dyttet meget voldsomt lige i nærheden af mig. Vidste ikke, om det var mig, der (igen) havde lavet en bommert. Fordi dytteriet bare var insisterende og over det hele.

Er det bare mig, der er blevet gammel? Eller er bilister blevet mere hidsige? Er der bare for mange biler til, at vores temperament kan håndtere det?

Single Post Navigation

Skriv et svar

