Sølvi Ellinora

My life on a plate

Mellemrum

Når nu jeg er i sådan et mellemrum mellem ord på bloggen, så kan jeg da i det mindste tænke lidt over de mellemrum.

Jeg tror måske i virkeligheden bare, at jeg er i et mindre hektisk sted lige nu. Mindre fokus på gøren. Mere fokus på væren.

Paradokset ligger så i, at jeg har meget mere travlt end længe. Og måske er det netop derfor? Og ikke nødvendigvis et paradoks?

Da Eckhart Tolle var i København for nylig, talte han også om mellemrum. Jeg kan ikke præcis huske ordene, men det var samme fornemmelse, jeg sad med under den indledende harpekoncert. At mellemrummene var der, hvor det blev smukkest.

Der er mange grunde til, at jeg for tiden har fokus på mellemrum. Og det er faktisk ret fantastisk. Lige der i mellemrummene er der nemlig ikke fokus på præstation eller rationale. Der er fokus på at mærke og være.

Billedet er morgenens himmel over Amager…

Single Post Navigation

One thought on “Mellemrum

  1. Har aldrig tænkt på mellemrum på den måde, men har tit tænkt på, at mit ‘gøren’ styrer alt. Og det skal dytme sættes på bare væren-pause. Så jeg snupper også mellemrum med mig. Fra nu af.

Skriv et svar

