Sølvi Ellinora

My life on a plate

Chaufførerne holder hele DK kørende

Kender du denne her video? Charmeoffensiv fra lastbilchauffører.

Starter med indrømmelsen. Mine helårsdæk på bilen burde være skiftet til vinterdæk. Det er de ikke.

Det betyder, at jeg kører en lille smule forsigtigt, når der er såkaldt ‘sort is’ på motorvejen. (Det skal man i øvrigt også med vinterdæk, for her gør de ikke megen forskel. Og det er møgubehageligt at skøjte rundt på en motorvej uden vejgreb overhovedet.)

Hvis nu det kun havde været én gang, hvor jeg havde en lastbil helt oppe i r*ven. Blinkende med forlygterne. Så var jeg nok ikke blevet så vred. Men det skete adskillige gange – og jeg holdt mig pænt i inderste vejbane. (Og nej, det er desværre heller ikke kun i går.)

Da der så var en af dem, der havde hornet i bund, da han overhalede mig, så indrømmer jeg, at han fik fingeren. Hvilket han sikkert ikke kunne se. Og min Micras lille piv af et horn kunne han sikkert heller ikke høre.

Men mit tip til lastbilchauffører, der gerne vil forbedre deres image må være: opfør jer pænt. Behandl os andre trafikanter ordentligt. Så går det bedre med det image end hvad en åndssvag video kan gøre, der bare gør det endnu mere tydeligt, at det er så langt fra virkeligheden.

Og så er der ikke mere brok på denne side af jul.

Single Post Navigation

One thought on “Chaufførerne holder hele DK kørende

  1. Enig. Bedre kørsel (det gælder i øvrigt også flertallet af håndværkere i varevogne) tæller langt mere på kontoen end en “sjov” video!

Skriv et svar

