Sølvi Ellinora

My life on a plate

Mennesket som mål – ikke middel

“I see you” er måden de hilser på hinanden i filmen Avatar.

Og helt inde i mit inderste er jeg overbevist om, at det er alle menneskers inderste drøm – at blive set.

At blive set for lige præcis den man er. Med alt det smukke og alt det mørke. Med alt det særlige, vi nu engang er.

Tænk hvis ledere også kunne blive bedre til det!?

Og så kom jeg i tanke om en af de mest fantastiske afgangsprojekter på diplom i ledelse, jeg nogen sinde har fået lov at være vejleder på. Lisbeth hedder hun.

Hun sagde om ambitionen med sit lederskab, at det handler om, at mennesket er målet, ikke midlet.

Og tænk hvad der vil ske, hvis vi anskuer vores lederskab på den måde! Dét er stort. Og det er nok derfor, jeg bliver ved med at undervise og coache ledere. For lige præcis der, rykker det.

For dem, der tør altså.

Single Post Navigation

Skriv et svar

