Sølvi Ellinora

My life on a plate

“Jeg VIL ikke mere!”

Hvor tit siger vi lige det? Eller noget, der ligner…?

“Jeg finder mig ikke i det mere!”

“Jeg gider ikke vaske op hver dag!”

“Jeg vil ikke køre dine børn i skole hver morgen.”

“Jeg orker ikke at smøre madpakker til dine børn hver dag.”

“Jeg vil aldrig mere holde jul sammen med din bror.”

“Nu er det slut med at betale dit og dat for eks’en.”

Og så står vi der og vasker op, kører i skole, smører madpakker, holder jul med svoger og betaler endnu en sæson til fodboldtræning for eks’en med forældremyndigheden og tænker, at “nu er det da også for meget!”

Men hvorfor gør du det så?

Et af mine engelske yndlingsudtryk er Put your money where your mouth is!

Det betyder i al sin enkelhed – ti nu stille og gør noget. Ellers er det lidt svært at tage det der med “jeg vil ikke mere” alvorligt. For det vil du jo åbenbart gerne. Ellers havde du ikke gjort det.

 

Single Post Navigation

Skriv et svar

