Sølvi Ellinora

My life on a plate

Helten i øjenhøjde

Jeg elsker at blive inspireret af andre mennesker. Og selvfølgelig særligt dem, der virkelig kan noget, jeg beundrer.

For det meste bliver jeg særligt inspireret af ordentlige mennesker.

De der mennesker, der bare er ordentlige. Som ikke behøver fortælle hele verden, at de har hjulpet med det ene og det andet og sponsoreret et barn, samlet ind til Røde Kors og bagt småkager til hele børnehaven. Men som bare gør det de gør, fordi det er en del af dem, de er.

Ind imellem sker det, at jeg bliver narret. Heldigvis er min bullshit-detektor ret veludviklet, så det sker ikke så tit. Men jeg er bestemt blevet narret til at tro, at nogen var ordentlige, som så viste sig ikke at være det. Og jeg er vist midt i en stime nu. (For mig betyder en stime en 2-3 stykker.)

Og det er som om, min omverden har samme oplevelser lige for tiden.

At gamle “helte” viser tænder og bliver ubehagelige.

Vi er på vej til at se verden og os, der er i den, med mere klare øjne. Det bliver mere og mere tydeligt, at tydeliggørelse af vores kerne er vejen frem.

Og ikke bare de der tydelige, som ham på statuen, der blev væltet for snart mange år siden. Men dem, der i starten af den nye tid gjorde sig ud for at være det gode, det sande, det smukke – og nu viser sig måske at have udnyttet “den nye tid” og dens fraser for egen vindings skyld.

Det er dem, der træder frem nu, som det de er.

Det er som om, der også er et magtskifte på vej her.

Se, dét er spændende!

Synes du ikke?

 

Single Post Navigation

Skriv et svar

