Sølvi Ellinora

My life on a plate

Jeg er sådan en, der…

Jeg er sådan en, der cykler.

Eller nu har jeg 3 dage i træk cyklet 13 km. 6,5 km til og fra en censoropgave i indre by.

Da jeg skulle afsted første gang i tirsdags og ville cykle til stationen og tage et s-tog eller en kystbane lige til Nørreport, kom min mand til at grine lidt. Og spurgte, hvorfor jeg dog ikke bare cyklede hele vejen ind?!??!

Det gjorde jeg så.

Og følte mig meget hellig. Meget.

Og forstod ærlig talt ikke helt, at mit tøj stadig strammede, da jeg vågnede næste dag.

For hvorfor havde jeg ikke allerede tabt mig?

Med al den sport?

For nu var jeg jo sådan en, der cyklede?!?!

Onsdag morgen stod jeg der igen. Og da begyndte det at gå op for mig, at jeg er virkelig dårlig til at holde fast i noget som helst. For min tanke var, at jeg cyklede jo i går – så hvorfor igen i dag?

I morges da jeg (igen!) cyklede heeeeelt ind til indre by, slog det mig, at sådan er det med al træning i mit liv. Sådan er det også med De 5 Tibetanere – som jeg ellers virkelig elsker at lave.

Når jeg har lavet dem i lidt tid, så er jeg oppe i mit hoved “sådan en, der laver De 5 Tibetanere” – også når jeg efter 4-5 uger holder op igen.

Det er som om, jeg glemmer det.

Jeg er temmelig Tigerdyrsagtig, når det kommer til motion.

Bortset fra, at Tigerdyret aldrig sidder stille længe nok til at have brug for fokuseret motion.

Måske er jeg i virkeligheden mere en virkelig uheldig sammenblanding af Tigerdyret og Peter Plys.

Men jeg cykler igen i morgen!

Single Post Navigation

One thought on “Jeg er sådan en, der…

  1. Pingback: Så må det være nok! « Sølvi Ellinora

Skriv et svar

