Sølvi Ellinora

My life on a plate

Festivaldebut

Jeg er 43 år gammel, og er lige hjemvendt fra mit livs første festival. Altså Vig Festival. Jeg er slet-slet ikke klar til andet endnu.

Mange dejlige oplevelser. Mikset med lidt forargelse.

Gider du høre en musikanmeldelse fra en musikalsk analfabet? Ikke rigtigt, vel?

Men… Du slipper nok ikke helt.

Det er f.eks. bestemt ikke sidste gang, jeg hører Nabiha! Hvis du har chancen, så hør hende!

Og Peter og Andre Kopier må virkelig gerne spille deres skønne Gasolin’-kopier til en hvilken som helst fest, jeg er til.

Rasmus Seebach var jeg ikke sikker på, jeg gad høre – men TAK fordi jeg gjorde det! Fedt fedt fedt – men det er bare svært at få blikket fra hende den magiske tamburin-dame.

Carpark vidste jeg jo godt ville være fedt – og det var det.

Og højdepunktet var helt uden sammenligning Lukas Graham. Det var ham, der gjorde, at jeg kunne lokke verdens smukkeste 16-årige med til Vig.

Det var hendes 4. Lukas Graham koncert – og hun havde naturligvis den signerede bandbluse på. Og den skulle signeres igen. Og den blev ikke bare signeret igen – hun fik også en sludder med dem allesammen. For hvor vildt, at hun havde været til 4 koncerter – og havde den vist nok første keyboardspillers autograf på blusen.

Stort. Søde drenge. Og skøn pige.

Det er heller ikke sidste gang, jeg hører dem.

Men vidunderligt at få flere hele dage i selskab med sin smukke datter. Hold op hvor er hun fantastisk selskab!

Festivalen sluttede med Nik & Jay. Tja – god fest, de kan lave. Men musikalsk (og nu husker vi, at jeg er musikalsk analfabet) når de ikke Lukas til sokkeholderne. Den æstetiske oplevelse er dog helt anderledes. (Ja, det er Nik, der har kastet sig ud blandt skrigende piger i bar overkrop.)

Tak for i år, Vig. Tror måske ikke vi ses næste år.

Single Post Navigation

2 thoughts on “Festivaldebut

  1. Hejsa… Du er bleven nomineret til en award ..se med her : http://foodgasme.blogspot.dk/2012/08/liebster-blog-awards.html

Skriv et svar

