Sølvi Ellinora

My life on a plate

Nomineret! TAK!

Den søde Mette Beck, der har den lækre madblog Foodgasme (som faktisk er en af de få blogs, jeg læser), har sørme nomineret min blog til en Liebster Award! (Nej, jeg ved ikke, hvad det er, men derfor kan jeg da godt føle mig beæret.)

Jeg skal nu give 11 facts om mig selv, “videre-nominere” 11 andre blogs, svare på 11 spørgsmål, som de blogindehavere, jeg selv nominerer også skal svare på – og sidste kriterium, man skal have under 200 faste læsere. Den sidste bliver den sværeste for mig, for jeg må indrømme, at de blogs, jeg læser, er nogle velbesøgte nogen. Tror jeg.
OK, det er altså en slags kædebrev i blogland. Here goes.

De 11 tilfældige facts om mig: 

1. Jeg er en hestehippie. Jeg tror på, at hesten har det bedst så naturligt som muligt – uden sko og uden metal i munden.
2. Jeg tror også på, at en hest er meget mere end bare en hest, men et dybt spirituelt væsen. Jep – hestehippie.
3. Jeg ELSKER kontorartikler. Især smarte sager som f.eks. en overstregningstusch med indbygget post-it. Love it!
4. De seneste par år er jeg pludselig begyndt at komme for sent til næsten alt. Ret irriterende faktisk.
5. Er virkelig dårlig til at være på slankekur. Sådan RIGTIG dårlig.
6. Har to katte.
7. Drømmer om en gård på landet.
8. Elsker biler. Alene af den grund burde jeg være afsindigt rig. Så ville jeg have en Audi A5 cabriolet og en Land Rover.
9. Min egen bil er en Nissan Micra. Den med den mindste motor.
10. Er lige hjemvendt fra USA. Har haft en dyb og inderlig kærlighed til USA siden 1985, hvor jeg var der første gang. (Ja, så gammel er jeg.)
11. Jeg elsker Ole Henriksen. Sådan rigtigt. Og en dag vil jeg drikke te med ham. Bum!

Og de nominerede er: (der skulle være 11, men jeg læser altså kun de her 8)

Forfatterindens Blog (håber inderligt, hun snart begynder at skrive igen)
Foodgasme (i de oprindelige regler står der, at man ikke må nominere tilbage, men det har de andre her gjort, så gør jeg også)

De 11 spørgsmål, jeg skal svare på:

Hvorfor begyndte du at blogge?
Jeg elsker at skrive. Og i starten handlede det meget om at være med til at nedbryde tabuer om sammenbragte familier. Det syntes jeg (og synes stadig) er en meget vigtig opgave, men jeg har af mange grunde mistet lysten til at skrive så meget om det. Skriver nu om alt muligt mellem himmel og jord.

Hvad er det, du kan lide ved at blogge?
Jeg kan få lov til at skrive på den måde, som jeg skriver bedst.

Hvem er den første, du går til, hvis du har problemer eller bare er ked af det? 
(Det er her, det bliver lidt teenageagtigt, ikk?) Min mand og mine 2 tætteste veninder.

Linker du til din blog på nogen hjemmesider?
Misforstår muligvis spørgsmålet, men ja, jeg linker til min blog på min egen hjemmeside.

Har du et idol? Hvis ja, hvem?
Jeg har det svært med begrebet idol (føler mig igen hensat til teenage-alderen) – men jeg lytter ofte til, hvad Eckhart Tolle siger. Og Oprah Winfrey. Og så synes jeg Barack Obama er fantastisk.

Hvad for en ting kunne du ikke leve uden?
Ved ikke, om der er en ting, jeg ikke kan leve uden. Men jeg er klart pænest med mascara på.

Hvad kan du godt lide at lave i din fritid?
Fritid? Mit liv er en helhed – min tid med hesten er f.eks. med til at udvikle dele af mit arbejde – samtidig med, at det er den bedste måde for mig at slappe af på. Det eneste tidspunkt, hvor jeg bestemt ikke tænker på arbejde er, når jeg er sammen med min smukke datter.

Er der noget, du elsker?
Jeg elsker livet. Mennesker. Heste. Katte. Hunde. Naturen. Doritos Cool Ranch og Diet Coke.

Beskriv dig selv med 3 ord:
Spirituelt hestemenneske og mor.

Har du facebook?
Ja.

Ved din familie og venner, at du blogger?
Ja. Af samme grund er bloggen omlagt, da udvalgte medlemmer troede, jeg skrev om konkrete oplevelser og ikke generisk om problemstillinger, jeg oplevede, trængte til spotlight. Bloggens intention har aldrig været at gøre nogen kede af det. Kun at bidrage med mit perspektiv.

Single Post Navigation

Skriv et svar

